Blog Bodyguard

Thursday, November 12, 2009

Perjalanan Yang Tak Sudah




26 tahun aku kini...terlalu jauh perjalanan telah aku tempuhi..berbagai keperitan telah aku lalui...suka dan duka bersilih ganti...namun, kehidupan bukan hanya untuk hari ini...ia harus pergi dan terus pergi...selagi langkah tidak terhenti...sebelum nafas diambil Ilahi...

Aku berjalan dan terus berjalan...tiada halangan yang dapat menahan...selagi kudrat ada di badan...aku tujui penamat garisan...agar tidak lagi dunia di beban...sepertinya aku seorang insan...yang membawa nama Azaman...

Tapi kini aku sedari...mengapa masa depan hanya di cari...sehingga manusia lupa diri...hingga tergadai maruah peribadi...agama sendiri di tolak tepi...sesama manusia mencerca maki...

Arghhh...bosan sudah aku permainan dunia...dunia yang cuba di cipta manusia...kenapa?...mengapa?...jangan sesekali di soal ia...kerna ia sudah punya Pencipta...yang maha esa lagi berkuasa...kita cuma insan biasa...patuh dan ikut saja suruhanNya...

Semakin jauh kita berjalan...semakin jauh kita ketinggalan...hanya ilmu jadi peneman...agar kita tidak kesesatan...dalam dunia yang penuh harapan...harapan setiap manusia jutaan...

Aku tinggalkan entri ini...bukan cuba melarikan diri...hanya selami apa kata hati...juga bukan membangga diri...hanya mentarbiah diri sendiri...agar kesesatan berhenti di sini...jalan yang benar setia menanti...agar dapat akui lalui...dengan tenang dan senang hati...

Jika poyo ayat ini...butakan mata, jauhkan diri...agar tiada siapa terasa hati...cuma bangunlah dari mimpi...mimpi yang indah sebenarnya ngeri.

(ayat² di atas di karang oleh aku sewaktu aku 100% dalam keadaan normal...ianya tidak "dibantu" oleh sebarang jenis alkohol dan dadah larangan...ianya hanya sebuah luahan kata hati yang memberonta ingin berbicara)

No comments:

Post a Comment