Blog Bodyguard

Monday, September 14, 2009

Malam Juara-Juara


Semakin dekat Ramadhan ingin meninggalkan kita...semakin dekat Syawal akan menjelma...semakin sibuk berdering telefon bimbitku setiap hari...bukan sahaja kerana urusan kerja harianku tetapi juga panggilan dari rakan² kampungku...ini sudah menjadi kebiasaan bagi aku setiap kali Syawal bakal menjelma...waktu ini memang ajaib...rakan²ku yang dah lama tak contact pun boleh contact aku balik...aku tau kenapa ini berlaku...mengapa ianya berlaku...hanya kerana satu perkara iaitu....."Malam Juara-Juara" (MJJ)...MJJ adalah rutin tahunan aku dan rakan²ku...berbekalkan cue di tangan..kad di bibir meja..fokus dan penuh konsentratsi..melihat ke arah bola 14 dan 15 (bola kegemaran aku)..membidik dan ohhhh...gantung bola kat tepi lubang pulak....habislah aku kena pau...hehe...itulah keseronokan duniawi bagi aku...bukan kerana wang ringgit tapi disitulah lahirnya semangat persahabatan, kekuatan sesebuah persahabatan...mungkin cara aku dan kamu semua berbeza...aku menilai sebuah persahabatan di meja snuker...ianya lebih tulus dan ikhlas bagiku...sebelum berakhir, aku punya sedikit pesanan buat rakan²ku yang berada di kampung dan yang bakal balik ke kampung seperti aku:-
Pada rodong² yang dihormati...bersiap²lah aok me...kumpul duit bebanyok yak...bukan mende, takut telanjang je balik umoh nanti...haha...dan untok pengetahuan seme, koi dah gantung cue calibre koi...nantikanlah kemunculan cue "QQ v.3" koi...hehe...baru 2 bulan di pasaran...mantap amat cue ni...koi dengo cite Apis, Yie, Bad pun dah tuko cue baru...x sabo nok berentap dengan aok me...seperti biasa kita main 3-6-15...nunggu koi balik yak...x lame dah..khamis malam jumaat koi bertolak dari sini...jangan lupa bentang kapet meroh yak...hehe...(ayat² di atas bukanlah untuk membangga diri tetapi hanya sekadar nak memanaskan hati rakan² yang tersayang...di harap bila diaorang baca entri ni, ianya boleh membakar semangat untuk mereka)

2 comments:

  1. ingatkan malam juara2 berebut Lailatul Qadr... wuhu!

    ReplyDelete
  2. ingatkan malam juara2 nak berebut Lailatul Qadr... wuhu!

    ReplyDelete