Blog Bodyguard

Wednesday, March 3, 2010

Kejayaan Lahir Dari Kegagalan


Aku bukanlah seorang jutawan...aku juga bukan seorang hartawan...aku tidak punya harta berjuta...tidak punya pangkat melangit...yang aku ada hanya sebuah impian...impian yang telah lama aku pendamkan...yang telah aku usahakan untuk merealisasikannya...cuma waktu belum menentukan...

Sehingga kini, sudah 27 tahun umur aku yang telah di pinjamkanNya...tatkala aku hampir ke puncak, aku tewas...tatkala kejayaan hampir aku capai, aku jatuh semula...namun aku gagahi semula satu per satu anak tangga...agar impian dapat di genggam, supaya kejayaan menanti di hadapan...

2010 benar² menguji aku...pelabagi ujian datang menimpa...belum habis satu, yang lain telah datang...walaupun ia tidak di undang, namun ia tetap harus aku tempuhi...suka atau duka, tawa atau tangis, atau apa saja...hidup perlu di teruskan...selagi hayat di kandung badan, selagi itulah akan aku kejar kejayaan itu...
Pelbagai ceritera aku baca...tidak ada seorang pun insan² yang berjaya di muka bumi ini yang tidak pernah gagal sebelumnya...kini aku pasti...kejayaan hanya lahir dari kegagalan dan usaha...aku tidak ingin membayangkan Bill Gates, Donald Trumph atau taikun² perniagaan dunia yang lain sebelum mereka berjaya...cukuplah sekadar kita melihat AC Mizal yang sebelum ini pernah jatuh teruk selepas merudumnya populariti 4U2C...hidupnya benar² susah...AC pernah putus asa dengan dunia ini...namun dengan sisa² semangat yang ada, demi usaha dan usaha, kini dia sudah pun menguruskan sebuah perniagaan yang berjumlah 200 juta...dia juga sudah mampu tersenyum dengan kejayaannya hari ini...

Dunia tidak kejam...tetapi kejayaan tidak akan menyapa anda sebelum anda mendekatinya.

No comments:

Post a Comment