Blog Bodyguard

Monday, January 4, 2010

Selamat Datang 2010



Aku harap aku masih belum terlewat untuk megucapkan Selamat Tahun Baru 2010 kepada semua...firstly, aku nak memanjatkan kesyukuran yang tidak terhingga ke hadrat Ilahi kerana masih membenarkan aku terus bernafas dan menumpang di dunia ciptaanNya ini...juga masih mengizinkan aku untuk terus mencapai impianku yang masih terkandas...

Alhamdulillah...jika dirumuskan secara keseluruhan, 65% impian aku di tahun 2009 telah tercapai...hanya beberapa perkara lagi yang perlu aku terus perjuangkan tahun ini...namun perjuangan tahun ini juga disertai dengan impian² baruku...aku tahu ianya bukan sesuatu yang mudah untuk dilaksanakan, namun ianya juga bukan sesuatu yang mustahil...berpegang aku pada madah orang² dulu....."Jika Ada Kemahuan, Di Situ ada Jalan"...

Sedikit ringkasan impian yang telah aku capai untuk tahun 2009...aku telah mendapat cahaya mata keduaku, Muhammad Amar Danish...aku telah mendapat gaji seperti yang aku idamkan...hopefully tahun ni bertambah²lah increment ek...hehe...aku juga telah berjaya menghias rumah aku seperti rumah A.C Mizal...hehe...sorry A.C, ciplak interior design rumah lu...honestly, memang sempoiiiii...yang lain², biarlah aku rahsiakan ia...bukan apa, aku tidak mahu unsur² bongkak menyelimuti diri aku yang lemah ini...


Mulai tahun ini, hanya tinggal 3 tahun lagi untuk aku bekerja (makan gaji)...apabila umurku mencecah 30 tahun kelak, aku akan memulakan perniagaan aku sendiri...walau sekecil mana perniagaanku sekalipun, aku tetap bertekad untuk merealisasikannya...percayalah, 9/10 dari punca rezeki adalah dari berniaga...dan aku juga perlu memastikan yang aku akan bergelar jutawan sebelum berumur 35 tahun...memiliki sebuah wisma sendiri...juga membeli sebuah rumah di Kubang Buaya, Kuantan...Insyaalah...Aminnnnn...


Namun yang lebih penting dari semua itu, aku amat berharap bahawa aku akan menjadi seorang anak, suami, bapa serta abang yang terbaik untuk orang² tersayang aku...tidak ada makna jika aku capai semua impianku tanpa aku cuba perbaiki diriku ini...sama²lah kita menuju wawasan serta mencapai impian yang kita idam dan azamkan...semoga dengan kehadiran 2010 ini akan mengajar kita menjadi insan yang lebih matang dalam menempuh cabaran dan dugaan di muka bumi ini.

No comments:

Post a Comment