Blog Bodyguard

Wednesday, January 6, 2010

Kembali Ke Dunia Papan Selaju (Skateboarding)


Aku tidak tahu kenapa jiwa aku meronta² sejak kebelakangan ini...arghh.....kenapa ia datang kembali ke dalam kotak memoriku...kenapa kau hadir semula setelah aku cuba menjadikan kau sebagai kenangan yang terindah di dalam hidupku...kenapa?...mengapa?...mungkin inilah balasan setelah aku meninggalkan duniamu tanpa sebarang bicara...aku bukan sengaja...kau tahu bukan, bahawa aku amat menyayangimu cuma.....kecederaan lutut kananku memisahkan kita...satu tika dulu kau selalu di hatiku...kita tidak pernah berenggang...ke sekolah jua aku bawa kau...cuma sekali sekala aku tinggalkan kau ketika aku menemani bondaku ke pasar malam...hehehe...gempak tak muqadimah aku...hahahaha...

Sebenarnya aku ingin memaklumkan bermula 2010 ini aku akan membuat comeback ke dalam skateboarding ini...aku tak tahu la kenapa tiba² aku rasa ingin menterjebakkan kembali ke dunia penuh kenangan buat aku satu masa dahulu...namun, bezanya cuma aku kini hanya bermain sebagai aktiviti riadah sahaja, bukan lagi menyertai arena profesional...kini aku dah ada geng baru...tak lain dan tak bukan...jeng..jeng..jeng...Adam (anak sulungku yang berusia 1 tahun 5 bulan)...tengok la skateboard dia seperti gambar di atas...hehe...nampaknya Adam menunjukkan minat yang mendalam didalam arena skateboarding ini...bayangkanlah, pukul 10 malam pun menangis datang kat aku minta skateboard dia...pagi² bangun tidur, terus cari skateboard...bak kata Adam; "pa..nat tek" (bermaksud; "papa, nak skate)...hahaha...

Aku telah membeli skateboard aku dan Adam pada 3hb yang lalu di Sg. Wang Plaza...then petang terus aku terus try kat Skate Park Seksyen 13, Shah Alam...Alhamdullilah, kaki ini tidak "bangku" walaupun hampir 7 tahun aku meninggalkan arena ini...aku mencuba kembali favourite trick aku satu ketika dulu; noseslide...cubaan demi cubaan gagal...sehinggalah.....percubaan aku yang ke belasan kali (aku tak ingat) berjaya dan dalam erti kata lain telah land dengan sempurna...hanya Tuhan yang tahu perasaan aku pada ketika itu...serius...kini Adam pula sedang tekun dan gigih untuk belajar menstabilkan diri di atas skateboard...buat masa ini, aku masih memimpinnya...hopefully, dia akan menjadi seorang skaters yang ternama satu hari kelak...Aminnnn...apa² pun aku bersyukur yang teramat sangat kerana mempunyai seorang isteri yang cukup support aku dalam apa jua yang aku lakukan...

Skateboarding...Aku datang lagi !

No comments:

Post a Comment