Blog Bodyguard

Tuesday, January 12, 2010

Rumahku Di Rompak Oleh Perompak


Salam, sari berita penting...rumah aku telah di rompak oleh perompak (takkan tokey ikan pulak)...kejadian berlaku semasa aku dan ahli keluargaku tiada di rumah...perompak ini pun satu, datanglah merompak masa aku ada di rumah...at least boleh la aku jamu dengan teh o and biskut kering...tak gitu?...

Kejadian di sedari oleh isteriku semasa kami sampai di rumah...ketika itu aku mendapati rumahku saling tak tumpah seperti "tongkang pecah"...setelah aku dan isteriku melakukan pemeriksaan, aku telah mendapati perompak itu talah berjaya melarikan sebuah benda yang membuatkan aku "panas" iaitu laptop aku...Arghhhh...agak² la wei...lu angkat la peti sejuk ke, mesin basuh ke, berus gigi ke...yang lu angkat laptop gua apa hal...lu tau tak itu ibarat nyawa gua...semua kerja² gua dalam tu tau...b***h, b**i, s**l, p*****k punya perompak...Astrafirullahalazim (cuba menenangkan hati yang sedang amarah)...


Selain itu, barang² kemas isteriku juga telah di ambilnya...lain² barang adalah duit, tabung anak² aku, dvd player dan juga dekorder Astro...wei, rumah lu takde Astro ke...lain  kali ambil la dengan piring²nya sekali...tapi yang lebih memanaskan hati aku ialah...dalam dvd player tu ada dvd kegemaran anak aku, Adam iaitu.....Upin & Ipin (Geng)...uihh, ini sudah lebih...benar² mencabar kesabaran aku...tak pasal² aku kena beli dvd player dengan dvd Upin & Ipin lagi...bukan apa,  Adam memang minat giler cerita ini...pernah sampai 2 kali dia ulang ceria ini 2 kali berturut-turut...

Aku telah melaporkan kejadian ini di Balai Polis Putra Height...sejurus kemudian mereka telah datang ke rumah aku untuk menangkap gambar dan mengambil sample cop jari...kini semuanya sedang dalam siasatan polis...Insyallah, jika perompak ini berjaya di berkas, aku "benar² ingin bersua kenal dan mengenalinya dengan lebih mendalam"

2 comments:

  1. takziah..
    membe sy pown mgalami kes yg same di mana yg di amik hanya dvd player,dan duit syiling 1 bekas.sy rase perampok ni xnk di lht org dan menimbulkan cuak jiran2.kalo amik brg berat2 da tentu jiran perasan btol x?

    ReplyDelete
  2. tulah pasal...erm, i pun suspek org² terdekat je...cam bleh tau je bila i xde kat umah...maybe dia dah strategised dh...tp nk bt camne...xde rezeki...

    ReplyDelete