Blog Bodyguard

Wednesday, October 21, 2009

Ceritera Aku Di Pertengahan Syawal ( Episod 2 )

Amacam?...dah baca Ceritera Aku Di Pertengahan Syawal ( Episod 1)...so aku sekali lagi menjadi papa dalam masa 2 tahun ini...target aku ialah untuk mendapat 5 anak sebelum usiaku mencecah 35 tahun...hehe...masih ada 9 tahun lagi untuk aku berusaha...tapi kalau terlebih, alhamdulillah...ok, sekarang aku nak berkongsi satu lagi peristiwa yang berlaku pada diri aku di dalam bulan Syawal yang mulia ini...di sini semuanya bermula......


Pada 8 Oktober 2009 bersamaan dengan 20 Syawal 1430 Hijrah yakni hari Rabu, aku menghadiri mesyuarat seperti biasa di pejabatku...bermacam² agenda dan isu yang dibentangkan (segalanya sulit dan urusan kerajaan)...setelah mesyuarat itu hampir selesai...tiba² Pengurus aku meminta semua memberi perhatian kerana ada sesuatu yang ingin di khabarkannya...aku serta semua yang hadir di situ memberi sepenuh perhatian dan konsentrasi untuk mendengar perkhabaran itu...dalam hatiku mengharapkan syarikat akan memberi tambahan bonus lagi...hehe...dalam debaran menunggu perkhabaran itu, tiba² namaku di umumkan untuk tawaran yang lebih baik...kelu tidak terkata aku...lidah keras bak batu bata...mulut terkunci bagai dek mangga...uihh, macam pantun pula...hehe...Alhamdulillah, mungkin ini rezeki anak² aku...aku di beritahu akan mula bertugas di tempat baru pada 15 Oktober 2009...pada 14 Oktober 2009 yakni merupakan hari terakhir aku di tempat kerjaku, aku telah diraikan oleh staf² aku...macam² juadah yang disediakan...macam hari makan sedunia pula...hehe...masa tu aku rasa macam artis, semua orang mengambil gambar aku...hehe...(nanti jangan lupa email gambar tu)...selesai majlis, aku telah menerima sekeping kad bersaiz rasaksa...di mana di dalam kad itu mempunyai semua tandatangan dan ucapan dari semua staf²ku...terima kasih semua...pada petang hari pula, sedang aku sibuk pack barang aku di saat² akhir, aku di panggil oleh seorang rakan kerjaku untuk ke bilik Ketua Pegawai Operasi (C.O.O)...semasa aku sampai ke sana, aku sekali di kejutkan dengan majlis kejutan (suprise party)...kali ini diadakan oleh rakan² kerjaku serta pegawai² atasan...terima kasih kepada semua yang menjayakan "Farewell Party" untuk aku...segala kenangan bersama anda semua tidak akan aku lupakan...kini, aku dah mula bertugas di tempat baru...aku lebih banyak kerja di luar dan bermacam² tugas lagi yang sedang menunggu aku...selepas ini aku akan lebih banyak mengendalikan projek yang lebih besar dari sebelumnya...doakan aku sukses.

No comments:

Post a Comment