Blog Bodyguard

Thursday, February 4, 2010

Hebatnya Ujian Allah


Januari 2010...bulan yang benar² menguji ketabahan aku...menguji kecekalan aku...menguji naluri aku sebagai seorang insan kerdil di bumi Allah ini...begitu hebat ujian yang di bekalkanNya untukku...namun, sebagai hambanya aku redha dengan semua ujian ini...

Aku percaya, ujian hebat ini merupakan satu "panggilan" yang menyeru untuk aku kembali ke jalanNya setelah sekian lama aku sedang asyik alpa dengan duniawi...mungkin aku diantara insan terpilih yang diujiNya...Allah tidak akan menguji hambanya melainkan Dia tahu hambanya itu mampu menahan ujianNya itu...aku bersyukur ke hadratMu ya Allah kerana memilih aku dan masih meletakkan aku disisiMu...

Aku panjangkan kesyukuranku ini padaMu ya Allah kerana dengan ujian yang hebat dariMu ini telah menjadikan aku insan yang lebih tabah, lebih cekal dan redha...tanpa semua ini, mungkin aku masih alpa dan hanyut dengan duniawi...ya Allah, bukakanlah pintu hatiku ini seluas²nya agar aku terus berada di landasanmu ya Allah...


Aku akan memikul tanggungjawab yang telah Kau hadiahkan untukku...selagi aku bernyawa, selagi aku bernafas, akan aku jaganya...kerna aku tahu.....semua ini pasti ada hikmahnya.





2 comments:

  1. kita diuji bila kita mula alpa...ujian tanda kasihnya Allah pada kita..kerana disetiap musibbah itu kita akan menyebut :ya allah" tapi berapa kalikah disetiap nikmat kita menyebut alhamdulillah........

    Syabas saudara!!!!!semoga beroleh ketenangan yang hakiki dgn hijarh ini

    ReplyDelete
  2. thanks natasha...i'allah, dengan p'hijrahan ini akan menjadikan kita mengenali diri sendiri...betapa kerdilnya kita...thanks for your friends advice...

    ReplyDelete